Sunday, 26 January 2014

first edition two thousand empat belas



  selamat tahun baru !! apa khabar iman hari ini? semoga terus naik naik dan naik . jangan harga barang je yang naik ye ! tahun ni memang mencabar dari segi pelbagai aspek , harga barang naik ,,harga minyak naik ,dan macam-macam lagi lah naik ! kos hidup bertambah.yes ! memang betul izzah tak tanggung bebanan itu semua ,tapi hakikatnya ! realitinya ! kesahihannya ambe pun kene tempiasnye wey ! nak topup prepaid pun berkira apatah barang keperluan lain . nak mintak itu ini memang tak lah . apapun nak salahkan siapa? nak cakap pun serba salah  nak diludah mati emak nak ditelan mati ayah !!!  huhh ! can't stop the issue ~

debaran kian terasa hari semakin menjelang ~ cuak dengan keputusan yang akan menjelma beberapa hari lagi . in sya allah sebelum semasa selepas izzah akan senantiasa mengukir senyuman . keputusan itu milik allah . tak semestinya 10 mumtaz yang terbaik buat izzah tapi i hope so. sebaik perancangan adalah rancangan allah ,DIA tahu apa yang terbaik buat hambanya , setiap apa yang berlaku terselit beribu-ribu hikamah , hanya mata hati yang akan dapat menilainya ! sama-sama doakan ~ kejayaan milik kita bersama ! 


semalam dunia kehilangan seorang lagi ulama haraki Tuan Guru Ustaz Harun Taib tanggal 25 januari 2014, sedang masyarakat sedang nazak sakit yang masih perlukan pencerahan haraki ALLAH telah ambil nyawanya . Nah ! semakin hari ramai yang leka dengan dunia , semakin hari orang mengabaikan solat , al-quran , kerja-kerja islam ,semakin hari bala menimpa ! adakah kita sedar perkara itu berlaku ? adakah kita mencari solusinya ? adakah kita tak mengendahkannya ? tepuk akal tanya iman . sama-sama kita renungkan adakah kita seorang pendokong agama islam ataupunhanya sekadar menjadi penyokong semata-mata , lakukan perubahan,masih belum terlambat untuk mentajdidkan niat mengislahkan diri kita . biarlah kita tergolong dalam kalangan orang yang sedikit . amin !! 
 
 
 
ila liqa ma'a salamah 
 ~ gonna siram pokok bunga ! orang siram pagi-pagi tapi ambe mentari dah Naik !! hehehe , lupe dha ~

No comments:

Copyright 2013. All Right Reserved by Izzah Kamaruddin.